Het zal u vast ook niet ontgaan zijn: de opkomst van hybride
events. Naast de “online beurzen” en “webinairs”, zijn er ook veel
organisatoren die virtuele elementen toevoegen aan hun evenement. Denk daarbij
aan bv twitterwall’s, storify of live-streaming video, waardoor belangstellenden
online mee kunnen genieten van de hoogtepunten van het evenement. Handig voor
het publiek dat dit jaar geen ticket kon bemachtigen (bv op uitverkochte publieksevenementen)
maar ook voor zakelijke doelgroepen is het een middel om hun te enthousiasmeren
om een volgende keer wél het evenement te bezoeken. Dat kan door de beleving en
reacties van bezoekers te visualiseren en delen via social media.
Niet voor niks is netwerken nog steeds een van de belangrijkste
motivaties om een zakelijk evenement te bezoeken. Dus biedt u op
het evenement catering aan? Dan is ons advies om dit ook goed in
beeld te brengen, want een virtuele cocktail kun je niet drinken. De sfeer die
dit met zich meebrengt en de leuke gesprekken die daar ontstaan, kunnen net de
prikkel zijn waardoor uw doelgroep de volgende keer denkt: daar moet ik bij
zijn!
Bekijk ter inspiratie eens dit filmpje van Q-music of deze tweet van Advantech en share the experience!